Case

Wash and Care

“Het boekingstraject optimaliseren voor een hogere winstmarge”

Het vraagstuk

“Het boekingstraject optimaliseren voor een hogere winstmarge”

Met behulp van een reserveringsmodule, het proces zo gemakkelijk mogelijk maken
voor de klant. Wash and Care is een auto reinigingsbedrijf dat naar je toekomt om je
auto te reinigen. Door online een afspraak te maken, komen ze naar je toe om op
locatie je auto te reinigen. Voorheen kwamen nieuwe bestellingen vooral uit mond tot
mond reclame. Waar de dienstverlening liep als een lopend vuurtje was het lastig om
tot nieuwe, buiten het eigen netwerk, klanten te komen. Doordat het assortiment niet
juist op de website getoond werd, was het voor de bezoeker ook lastig om hierin
keuzes te maken.

Wash and Care heeft ons van De WP Boer gevraagd om het online boekingsproces
beter in kaart te brengen en met een verbeterplan te komen.

Wat heeft De WP Boer opgepakt?

  • Het uitdenken van het bedrijfsconcept en het in kaart brengen van valkuilen;
  • Het bouwen van de reserveringsmodule;
  • Conversie optimalisatie;
  • Snelheid- en technische optimalisaties voor een ultieme werking;
  • Service Level Agreement (SLA).

Tijdens een discovery sessie hebben we vanuit de doelstellingen gekeken naar waar
de bezoeker online afhaakt. We hebben alle pijnpunten onderzocht en deze op papier
gezet. Daarnaast hebben we gekeken naar de interne kosten die gemaakt werden per
boeking. Hieruit bleek dat de kostprijs van de dienstverlening niet opwoog tegen de
uiteindelijke verkoopprijs. Samen met de eigenaar van het bedrijf hebben we een
nieuwe pricing strategie neergezet.

Door de SPIN-methode te gebruiken hebben we niet alleen het technische vraagstuk
van Wash and Care onderzocht, maar hebben we ook gekeken naar het
achterliggende bedrijf en de hierbij horende factoren die het project tot een succes
zouden brengen.

Nadat we gezamenlijk het gehele proces hadden uitgedokterd, werd het tijd om onze
nieuwe bevindingen naar een online platform te vertalen.

Vanuit onze analyse zijn we gestart met het maken van een design. Hierbij waren
gebruikersgemak en snelheid de maatstaven. Het design moest niet alleen visueel
aantrekkelijk zijn, maar daarnaast ook compleet aansluiten bij de behoefte van de
klant.

Nadat het design was goedgekeurd, zijn we begonnen met de ontwikkeling van de
website.

De website van Wash and Care is gebouwd met WordPress. Hierdoor is het
gemakkelijk aan te passen op de toekomstige groei. Door het gebruik van weinig
plugins is de site snel en gebruiksvriendelijk, waardoor we de meest optimale
omstandigheden voor Wash and Care creëerden. De foutloze performances en de
gebruiksvriendelijkheid zorgen voor écht beleving.

Aanvullend op het gemakkelijk aan te passen WordPress CMS, werken we met
precieze, maar complexe systemen die de reserveringmodule tot een succes brengen.
Om de kwaliteit van deze systemen te waarborgen zijn we na de ontwikkeling verder
gegaan door middel van een Service Level Agreement (SLA). Dit houdt in dat volledige
kwaliteitscontrole en procesbewaking onderdeel blijft van de werkzaamheden van De
WP Boer.

"Door de fijne introductie had De WP Boer mij direct het vertrouwen gegeven dat zij de juiste partij waren om mee samen te werken. Verstand van zaken en eerlijkheid waren voor mij belangrijke punten waardoor ik voor hen heb gekozen. Als ik mijn plannen voorlegde, merkte ik aan alles dat er op de juiste manier werd meegedacht. De WP Boer denkt niet direct aan hun eigen winst, maar willen hun klant de juiste tools meegeven om de doelen mee te behalen. Er wordt meegedacht en ingespeeld op kansen die nog niet eerder door mijn hoofd waren gegaan. Hierdoor ben ik erg tevreden over het eindresultaat."
Ramon
Eigenaar

Het resultaat

Door onze doeltreffende aanpak hebben we ervoor gezorgd dat het bedrijf 30%
winstgevender werd, 60% van de kosten werden bespaard en dat het klantcontact met 90% verminderd werd. De telefoongesprekken die veel tijd in beslag namen,
werden verplaatst naar het online boekingsprogramma.

Vanwege het heldere vraagstuk, wisten we precies wat de doelen waren. Door middel
van goede communicatie skills was het duidelijk welke punten we zouden oppakken
en wat de planning was. Het systeem waarin de tussentijdse updates bekeken konden
worden, zorgden ervoor dat het voor iedereen overzichtelijk was welke taken waren
afgerond en welke nog opgepakt moesten worden. Meerdere medewerkers konden
hierdoor meewerken aan het project en konden toezien op de procesbewaking.

Wash and Care had van tevoren een duidelijk doel dat behaald moest worden,
namelijk het optimaliseren van het boekingsproces. Inmiddels loopt het
boekingsproces van Wash and Care soepel en is het ingekort. Door de hoeveelheid
informatie die de klant nu te zien krijgt over de mogelijkheden, ontstaan geen
onduidelijkheden. Een hogere orderwaarde is hiermee behaald, net als gedeeltelijke
automatisering.

Contact

Ben je enthousiast geworden en nieuwsgierig naar wat we voor jou kunnen doen?
Neem contact met ons op.