Kayito – Want iedereen heeft recht op een egale huid

Klant Casus Kayito

Casus: Kayito B.V.
Branche: Detailhandel

Kayito B.V. is een eCommerce bedrijf in de huidverzorging.

Hoe Kayito bij De WP Boer kwam

Kayito werd in 2021 opgericht en het bedrijf was op zoek naar een eCommerce partner die hen kon begeleiden van start tot eind.

Voor Kayito was het belangrijk dat zij zich een heel jaar konden focussen op de ontwikkeling van hun producten. Dit betekent dat Kayito een partner nodig heeft die veel uit zichzelf kan oppakken en voortzetten.

Discovery & Strategie

Na de kennismaking tussen Kayito en De WP Boer zijn wij begonnen aan de discovery.

Een klant heeft vaak een goed gevoel bij wat die wilt. Het is belangrijk om dat gevoel concreet te maken, zodat wij en eventuele andere partners in een project allemaal naar hetzelfde eindresultaat toewerken.

Met Kayito hielden wij een discovery sessie van 3 uur en daar maakten wij o.a. het volgende concreet:

  • Wat zijn de wensen van stakeholders binnen Kayito?
  • Wat zijn de wensen van de CEO/Directeur van Kayito?
  • Wat zijn de bedrijfsdoelen voor het verkoopkanaal?
  • Wie is de doelgroep van Kayito?
  • Wat zijn de behoeftes van deze doelgroep?
  • Waar komen de bezoekers (traffic) vandaan?

Op basis van deze discovery sessie maakten wij een Plan van Aanpak (strategie). In het Plan van Aanpak werd door ons in grote lijnen beschreven wat er wordt gerealiseerd en hoe. Denk hierbij aan:

  • Landingspagina’s
  • Verwachte conversie percentages
  • Alle webpagina’s
  • Branding
  • Verwachte SEO resultaten
  • Verwachte SEA resultaten

Met een concreet einddoel en een plan van aanpak in handen zijn wij klaar om aan de slag te gaan.

Ontwikkeling

Ongeveer 10 maanden later en Kayito is klaar met de productontwikkeling. In die 10 maanden heeft Kayito zich gefocust op:

  • Verpakking voor de ervaring
  • Verzending om het z.s.m. te kunnen leveren
  • Gebruiksvriendelijkheid van de producten
  • Productfoto’s
  • Productteksten
  • Pricing etc…

Nadat wij alle informatie hadden ontvangen van Kayito begonnen wij aan de bouw van de webshop.

Als eerste zorgde wij er voor dat alles in ons projectmanagement systeem “ClickUp” kwam. Iedere taak die uitgevoerd moet worden komt in dit managementsysteem te staan.

Tijdens de bouw van de webshop kunnen wij en de klant altijd zien waar er aan gewerkt wordt, of de klant iets heeft te testen of dat alles klaar is. Zoals in het voorbeeld hieronder waren alle tickets verwerkt en staan er twee tickets open om getest te worden door de klant.

Deze transparante manier van werken zorgde er voor dat Kayito voor zichzelf kon zien of alle deadlines gehaald zouden worden. Wat ook zeker het geval werd ;)!

Het eindresultaat

De webshop is gebouwd op een template van Hara en is volledig naar wens van Kayito ingericht. Het eindresultaat is een webshop dat precies KAYITO uitstraalt en in de behoeftes van de doelgroep voorziet.

Kayito had in totaal 2 feedback rondes. Deze hebben zij volledig gebruikt. Wij adviseren klanten ook altijd om dit te doen, omdat voor ons gevoel wij zo echt naar het gewenste eindproduct kunnen werken. In het geval van Kayito heeft dit ook zo uit mogen pakken

De ontwikkeling van de webshop duurde exact 2 maanden.

Bekijk het eindresultaat op kayito.nl.

Technieken

De volgende technieken hebben wij gebruikt bij Kayito.

  • WordPress
  • Woocommerce
  • Elementor
  • Koppeling met Mollie
  • Koppeling met Sendcloud
  • Koppeling met Snelstart
  • Koppeling met Instagram
  • Pakbonnen & Facturen genereren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.